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Showing content with the highest reputation since 07/17/22 in all areas

  1. If you find any errors or if I missed something then please let me know so that I can update the guide! Disclaimer: I left the 400+ Beerus orbs out as they are not really that useful anymore : Where to get it: Fallen King quest Price (estimated): 10kk+ Where to get it: Mimic event (turning in key fragments) Price (estimated): 50kk+ (maybe even more, only a few of these exists) Where to get it: Dropped by "Golden Claw" - the wolf on tutorial island Price (estimated): 1kk ~ Where to get it: Can be looted by Bor (Clan Boss) You get to choose the fully maxed out t5 bonus yourself (so for example, you could choose CDR or DMG% too) Price (estimated): 40-80kk+ Where to get it: Can be looted from UG32 (Dungeon) Price (estimated): 150kk+ Where to get it: Can be bought from NPC 'Grim Reaper' for 6000 Infernal Essences Price (estimated): 12-18kk (depending on infernal essence price) Where to get it: Buy it from NPC 'Goldi' Price: 30kk Where to get it: Can be looted from UG64 (Dungeon) Price (estimated): 50-100kk+ (maybe more, never saw one of these sell so far, it is quite new) Where to get it: Ancient Cape Quest Price (estimated): 5kk+ Where to get it: Drops from Cell (World Boss) which rarely spawns and is incredibly hard to kill (requires 10-20+ high levels, a lot of deaths are expected) Price (estimated): Likely the most expensive item in the game and can't really be estimated fairly, probably 300-500kk++. This item basically never sells.
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  2. Dende - Suporte - Descrição Dende, atualmente, é o melhor Healer do jogo, possuindo o melhor conjunto de técnicas focadas em cura! Além disso, Dende faz parte da categoria de Suportes, ou seja, ao adicionar um Dende à sua Party, além de aumentar a sobrevivência do grupo, também aumentará a quantidade de experiência que o grupo receberá! - Transformações Para se transformar, Dende precisa do level mínimo para a próxima transformação, além de precisar atingir um bom nível de ¹concentração usando a ténica ²Concentrate. É importante lembrar que para manter a transformação, a ¹concentração não poderá zerar. -> Lista de transformações: Level 0 -> Level 50 Level 75 -> Level 75 -> Level 140 Level 225 -> Level 225 -> Level 350 -> Level 430 - Conjunto de Técnicas Algumas técnicas são auto-explicativas, outras eu tentarei apresentar exemplos. Importante: Para Utilitários e algumas Curas, Dende terá que marcar, com o botão esquerdo do mouse, o alvo aliado na Janela de Team. Light Healing - -> Recovery - -> Heal - -> Finger Blast - Através desta técnica, Dende poderá gerar uma flor capaz de proporcionar um bônus de dano baseado na quantidade máxima de KI que o Dende possuir. -> -> Como dito anteriormente, o jogo provê descrições para cada técnica. Para mais detalhes, explore! - Peculiaridades Dende, por ser um personagem suporte, não possui uma boa sobrevivência quando sozinho, além de possuir bem pouca capacidade para carregar itens em um possível farming, a não ser que ele tenha um bom estoque de Weightless Senzu, comprados do Premium Shop. Dende possui uma passiva chamada Benevolence. A propriedade padrão consiste em regenerar 2% de KI de 2 em 2 segundos, tanto do Dende, quanto de aliados em um Grupo. - Benevolence pode ser boostada através de um pedido ao Shenlong, no qual adicionará uma propriedade bônus que consiste em recuperar, INSTÂNTANEAMENTE, 55% de HP e 100% de KI para si mesmo ou para algum aliado, quando Dende ou Aliado atingirem um HP abaixo a 20%. Tem um cooldown de 2min. As primeiras transformações de Dende não mudarão seu outfit, mas aumentarão a efetividade - (força) - de seu KI, além de HP e KI base. A classe de Suportes é um divisor de águas, tanto PvP, quanto PvE, no caso do Dende: PvP - Pode retirar efeitos negativos; Aplicar efeitos negativos, como paralisia e stuns; Pode regenerar completamente o HP e KI de um aliado...; PvE - Pode retirar um dos piores efeitos negativos end-game chamado Deconcentration (corta-cura); Aumenta consideravelmente a sobrevivência de todo um grupo, além de aumentar a velocidade a velocidade da caçada; Pode ressucitar aliados; Dende é o único personagem que possui um ataque básico a distância. O ataque base de armas influencia o dano causado por Dende. O ataque básico sofre influência da skill de Focus do Dende, ou seja, quanto maior for o Focus, maior dano por ataques básicos no PvE. Dende, assim como Gohan, pode usar tanto Luvas, quanto Espadas, ficando a critério do jogador do que usar. Abraços! Espero que este post possa te ajudar em Return Of The Saiyans!
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  3. Being the best? Dedication? Blood and sweat? Warriors! It's show time! Soon you will be able to show how good you are.... Stay tuned!
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  4. Deixo claro que o meu nível máximo foi o 80, então possíveis comentários que eu fizer além desse nível foram informações que outros jogadores me deram ou inferências. Também posso comentar alguma coisa errada ou simplesmente não saber como as coisas realmente funcionam no game, se acontecer, peço que me ensine. Full control: tenta fazer tudo ao mesmo tempo e acaba meio atrapalhado. 30% de dodge durante 5s em um cooldown de 25s representa uma redução de 6% do dano total da hunt sendo que você passa 80% do tempo desprotegido (10% do dano e 1/3 uptime com quase impossíveis 40% de CD reduction, enquanto Gohan joga isso para o KI e o Dende joga o triplo disso para a KI praticamente de graça e o tempo todo). O mov. speed é muito bom, apesar da utilidade ser situacional isoladamente. Sempre critar por 5s é muito forte, mas durante esse tempo, qualquer item de crit chance do seu personagem fica sem efeito prático. Talvez fosse mais interessante uma combinação de outros atributos de dps flat e % no lugar do crit, ajudaria o early e o late game poderia usar a crit chance inteira. Inclusive, eu acharia justo um dodge muito mais alto (talvez até 100%) numa classe que não tem UM cc sequer no kit, sendo que outras classes com CC conseguem treinar agility e defense muito melhor. Edit: Os aspectos defensivos e ofensivos dessa habilidade podiam muito bem ser separados (como nas outras classes), é uma escolha esquisita de design ser obrigado a gastar o seu único cooldown defensivo (que já não é dos melhores) para ter o maior DPS possível. High Strike: por algum motivo, o segundo uso da habilidade High Strike tem alcance longo, mas o dash muitas vezes te coloca numa posição ruim. Você quer usar o High Strike pelo buff, mas não quer se jogar contra os mobs. Talvez fosse mais interessante mudar o primeiro hit, deixando ele igual ao segundo (removendo o dash) e colocar mais uma carga em Vision Smash que é o dash de fato. Se essa skill tivesse um cleave então... seria perfeita. Edit: Com 105 de atk speed do desejo + 2 do implante, o personagem precisa de menos de 8% de atk speed para chegar no cap, o buff de atk speed eventualmente vira um overkill gigante. É uma excelente bateria de ki (especialmente depois do desejo), mas com um dash inconveniente no PVE, além de ser um Vision Smash piorado no PVP. Existe um conflito de interesses parecido com o do Full Control, mas aqui é entre o buff e o gap closer. Sword Fury: dano baixo, formato ruim, pouco feedback visual e ainda assim é o melhor AoE da classe. Busters Double Buster e Finish Buster: fora de um cenário controlado, com blockers segurando os mobs e tudo mais; são simplesmente desagradáveis de usar. Castar pra um lado e andar pro outro é de dar cãibra na mão Edit: e desgosto no coração. Edit: Trick Buster: se o High Strike funcionasse como essa habilidade, o mundo seria um lugar melhor. Multiple Sword Slashes: é tipo um buster com uma animação legal e que não parece um pirulito. Edit: É muito melhor que um buster genérico (o que não significa muita coisa se você não for um goku) por acertar as SQMs laterais do personagem, mas é quase igualmente insuportável de usar. Stroke (passiva): fora do efeito do full control, achei a pior coisa da classe. Tão situacional quanto os busters (ou mais), só que melee. Você nunca vai bater em qualquer coisa pelas costas no PVE solo. Backstab como mecânica símbolo é coisa de personagem que fica invisível. Edit: A passiva (aparentemente) funciona como uma segunda forma de crítico que além disso, faz com que o ataque básico também acerte o inimigo atrás do seu alvo, não é o jogador quem tem que acertar o alvo pelas costas. Não é a pior coisa da classe, é definitivamente a melhor coisa dela e eu me confundi com a expressão "behind". Shockwave: dano alto, range baixo. Howling Slashes: formato bom, animação legal, dano alto, mas com um custo de KI (20%) que só dá pra tankar spammando senzu, transformando toda hunt em waste Edit: que fica cada vez mais complicado de manejar ao longo das transformações. O motivo por trás dessa skill gastar mais KI por segundo que a ultimate ainda é um dos grandes mistérios do jogo para mim. Habilidades como Full Control, High Strike, Vision Smash e Burning Attack deixam claro a inclinação do personagem ao dano de ataque básico, mas isso gera uma série de problemas no early game; as skills de sword fighting e attack speed só são melhoradas no gym/temple e são limitadas pela training stamina Edit: e pelas bands, o que empurra o potencial da classe muito para o late game, fazendo muitos desistirem da classe até lá. A classe não tem proteções naturais confiáveis (como Tenma Defense, Study Time, Adjust, Ki barrier, Sayan Pride ou Smell of Fear) ou qualquer CC (como Taiyoken, Instant Punch ou Eye Flash), uma passiva extremamente situacional (fora do full control), além de uma gameplay travada e desconfortável, te obrigando a mirar com o ctrl na direção oposta enquanto corre para não ser explodido pelos mobs, Edit: sem a conveniencia de um Kienzan ou de um AoE base (aquelas skills de 5~7% de ki e 3s de cd) com um formato regular. O trunks mata todo e qualquer dano não-físico no peito. Eu sei que isso é um problema para quase todas as classes, mas nessa tbm é. Quando você se transforma, você ganha um monte de KI que só serve para aumentar o custo das habilidades já que o trunks não tem uma versão própria de utamo vita (magic shield) como as outras classes squishy. A possibilidade de KI reduction e spam de senzu ser "obrigatório" para a viabilidade de uma classe é algo muito estranho pra mim. O trunks é meu personagem predileto do anime e eu sei que ele é um hypercarry que fica muito forte no late game, que quebra o cap de attack speed e tudo mais, mas eu dou valor ao meu tempo (quero dizer, mais ou menos, acabei de escrever um textão reclamando de uma classe de um jogo, enfim), vou dar reroll. xD Edit: preciso estudar mais sobre as classes.
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  5. Warriors! This Friday we prepared something shiny for you! Pearl Event approaching! The first thing you need to know is that you will be able to collect Pearls this weekend! Rarity of pearls depends on Monster's level, e.g. if you hunt low level monsters, then you should not expect to loot Red or Golden pearls. Here is the whole list with Monster's level ranges and loot: Lv. 1-29 Monsters Black Pearl Lv. 30 - 89 Monsters Black Pearl Blue Pearl Lv. 90-149 Monsters Blue Pearl Purple Pearl Lv. 150-400 Monsters Purple Pearl Red Pearl Lv. 400+ Monsters Red Pearl Golden Pearl Note that, if your level is twice higher than monster's level then you won't be able to loot pearls from it. We've added such protection, so low level players will not have to worry about some high level occupying their hunting spots. All you have to do is to have a little bit of free time. Are you ready to test your luck with looting most precious jewellery?!
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  6. Why have you summoned me? Tell me your wish now. Shen Long has decided to breathe His mystical power into the items! A selection of bonuses, a mythical chest or maybe new jewelry?! The power of new items must not exceed the power of their creator...
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  7. Game is working only on windows unfortunately.
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  8. E aí! Você é iniciante? Este post pode te ajudar! - Tá voltando agora? Saiba que houveram várias mudanças, tanto no início do jogo, quanto na evolução! Eis algumas delas: Limitações na caça de Single Species (Gastonia, Namekian Warrior...); Início de jogo na Ilha Tutorial - Não é possível pular o processo; Casas possuem aluguel diário e não são mais compradas com !buyhouse; Alguns itens, como os Cybers, através do refinamento de ouro, recebem +1 atributo Tier 3, ficando no máximo com 4 atributos; Tasks diárias podem ser canceladas e feitas mais de 1x por dia; Mudanças grandes no Teamfight Event; Sistemas de bônus e bosses para Guilds. Entre outras! - Clique aqui para ir até a aba de Change Logs; - Início - Primeiramente, uma visão geral da sua janela de cliente: Aconselho desbravar cada opção. Essa imagem é apenas uma tentativa de guiá-lo no novo começo. Você começará o jogo na Ilha Tutorial. A maioria das interações com NPCs e Itens serão feitas usando o Botão Direito do Mouse: Após iniciar Quests ou Tasks, sua janela de Quests será atualizada, contendo a Quest/Task que você acabou de receber. Marcar a Quest/Task poderá gerar uma seta indicando onde realizar a ação -> Sala de treinamento - Também conhecido como GYM (Ginásio). Essa amostra da Ilha Tutorial nos mostra apenas os Dummies, onde podemos treinar Velocidade de Ataque, Fist Fighting (skill que aumenta o dano usando luva) ou Sword Fighting (skill que aumenta o dano usando espadas), e o chão branco, no qual os personagens treinam Velocidade de Movimento. Você precisará equipar uma Bands no lugar onde equipa armas, para assim, conseguir treinar Velocidade de Ataque. - Na Ilha Tutorial não será treinado isso. Você agora possue conhecimento o suficiente para descobrir toda a Ilha Tutorial! Realize as tasks e divirta-se! - Rumo à West Capitol (Cidade Principal) - Notas iniciais: O minimapa será um grande amigo, pois nele há marcações indicando lojas, ginásio, acessos; A Janela de Quests + Seta de Navegação serão ótimos guias, O jogo também dispõe de um Tutorial para quando chegar em West Capitol e, como você já deve estar familiarizado, não deverá ser complicado acompanhar! Qualquer dúvida, sinta-se a vontade para usar os canais de conversa para perguntá-la. - No coração de West Capitol encontra-se o Depot - Para abrir a Janela da Capsule, basta chegar próximo ao centro dela. Na janela aberta, da esquerda pra direita: Depot em si; Stash (onde armazenam-se itens de criaturas); Mailbox (onde receberá parcels); Market. - Capsule Corp. Biotech Laboratory (C.C. Lab) - A maior parte de sua progressão, ou até ela toda, estará ligada diretamente/indiretamente às Tasks do C.C. Lab. O Tutorial irá provê as informações necessárias quanto ao uso do Tablet e como pegar as Tasks. - Dungeons - Ao leste do Depot você encontrará o Agent J, responsável por levá-los às Dungeons que existem atualmente. (Level mínimo: 40) - Tarefas Diárias - Ao sul do Depot você encontrará o Prof. Tusk, responsável por dar Tasks diárias - A cada Task concluída, você ganhará 1 Boss Point, que, posteriormente, poderá ser usado para matar Bosses já enfretados por você. - Além de Boss Points, você também ganhará bastante EXP! - - Kinto e Puar - Aah, já ia me esquecendo... Essa é a Kinto, famosa Núvem Voadora! Você só poderá voar se tiver Premium Account - Precisa realizar a Quest Pure Heart - (Level 30) para poder ganhá-la. E esse é o Puar, famoso Loot Assistant - Ele pegará os itens pra você sem que você precise abrir corpos! Você poderá comprar o Puar tanto usando o dinheiro do jogo, através da troca entre jogadores, tanto quanto poderá comprá-lo usando o Premium Shop. - Por fim, algumas dicas... - Guarde, no Stash, todos os itens de criaturas que você pegar, pois precisará para Quests e afins. Se for jogar solo, não é aconselhável jogar com vocações que não tenham boa sobrevivência, como Suporte ou DPS, mas sim com Tanks ou Half-Tanks. - Puar é bastante necessário no quesito FARMAR. FAQ com algumas informações importantes, mas está em inglês: Acesso ao FAQ. Guia de Bonus de Itens: Acesso ao Guia. Guia de Tarefas Diárias: Acesso ao Guia. Guia de Mini Bosses: Acesso ao Guia. Guia de Bosses: Acesso ao Guia. Discussão sobre vocações e o que usar em cada personagem: Acesso ao post. Fansite mais completo atualmente, contendo spoilers e tutoriais: Saiyans Polska. Acredito que não há mais nada para introduzir, além do que o Tutorial do próprio jogo provê! Haverão mais posts tratando algumas peculiaridades específicas, como: Treino no GYM (ginásio), Treino na Hyperbolic Time Chamber (Level mínimo: 50) Entre outras... Abraços! Espero que este post possa te ajudar a iniciar em Return Of The Saiyans!
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  9. What's better than a group of friends? A whole clan! Warriors, soon you and your friends will get the opportunity to develop your clan to the whole, new level!
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  10. We received some important information from Agen t J. Another UFO approaches. I repeat - another UFO approaches. Beware of aliens!
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  11. Full time mapper wanted! As you are aware, we are fully focused on game content right now and we want to speed up the developing as much as possible! That's why we're hiring a mapper! If you enjoy creating hunting areas, quests and stuff, then feel free to apply! Or maybe you know someone who will perfectly suit here? Ask him to contact us! Requirements: - Very good knowledge of RME Map editor, - A minimum of 6 months of experience in creating maps, - English on communicative level in writing, - Ability to work in a team, - Availability 8 hours a day from Monday to Friday. What we offer: - Opportunity to develop, - Fully remote work in a friendly team, - Weekly payments. If you believe, you are best for this role, then apply on our email [email protected] In the application, please attach minimum 10 pictures of your recent works, information about your age and nationality. Please be advised that we will contact only selected candidates. Best Regards, RotS Team.
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  12. Hi, everyone! It's John. The purpose of this post is: Sort out anyone's doubt regarding Return of The Saiyans Characters/Classes, so, if I forget to write about something or wrongly mentioned it, please, feel free to share your knowledge along with me. First of all, while creating yours, you'll be able to see all Character's transformations by left clicking on squares below them. You'll also be able to see their status, which gets cumulatively increased within each new transformation. It's worth mentioning that each Character is part of some "Category" that will define character's predisposition. Damage (AKA DPS): Trunks and Gohan. Both DPS are a really great source of DMG, but they're also too fragile, so do not expect full damaging and tanking. The way they can melt stuff is close to the way they can get melted. Gohan - has a pretty good and strong AOE set of techniques! Indicated for PvE playstyle, but also very strong for PvP. He has the possibility of dealing DMG in accord to the MAX enemy's health, becoming a Tank counter. After Shenlong's wishes, he can become invisible or faster after casting some techniques. He has 2 techniques to improve his situational survivability: Study Time and Ki Barrier. Study Time needs to be casted for a while and provides an increase of Healing Effectiveness, whereas Ki Barrier make Gohan able to receive some percentage of incoming DMG on his Ki instead of on his Health for some time. Gohan's passive deals a kind of meele AOE damage after you stacking it by walking (I guess). Gohan can use either Gloves or Sword. Gohan's early game build -my opinion- : CD Reduction, DMG Reduction and Ki Reduction. It'll start your journey as a DPS, even with low percentages, reducing your Ki waste and giving you some extra survivability to face CC Bosses. Gohan's mid/late game build -my opinion- : CD Reduction, DMG% and Ki Reduction (PvE). CD Reduction, DMG%, Tenacity and Critical Chance, maybe some extra DMG flat (PvP). Trunks - it's a burster! He has AOE techniques as well, but his main differential is in the way he is able to melt down single targets, becoming a monster for PvP! Trunks has techniques that can increase his survivability (Full control - Increase his movement speed and dodge chance) at the same time increase his Critical Chance, so you'll be able to choose its use for agressive or defensive mode. His passive is called Stroke, where if activated, Trunks deals Additional Damage to the target and Critical Damage to enemies standing behind it - it has 10% of chance to active, but can get insta activated if combo with Full Control technique. Trunks should look for his Sword. Ps.: For further items bonuses, it's good to carry some item with +1 meele range bonus, especially for PvP. Trunks early game build -my opinion- : CD Reduction, DMG Reduction and Ki Reduction. It'll start your journey as a DPS, even with low percentages, reducing your Ki waste and giving you some extra survivability to face CC Bosses. Trunks mid/late game build -my opinion- : CD Reduction, DMG% and Ki Reduction (PvE). CD Reduction, DMG%, Tenacity and Critical Chance, maybe some extra DMG flat (PvP). Half-Tank: Goku and Vegeta. Half-Tanks are a balance between DPS and Tank, and indeed a good choice for those who aims to play mainly alone for PvE content, because their survivability and technique's strength allow them to kill before getting killed. Goku does more DMG with his techniques, especially waves (Kame-hame-ha!!!!!!), whereas Vegeta's survivability steals the scene. Goku: has a good set of techniques, mixing DMG with survivability and teamplay, for PvP and PvE. He has a bunch of techniques that apply negative effects for both, PvE and PvP, such as Blind, Stun and Provoke - this last one only for PvE. Can't forget to mention Respectful Combat technique, which allows Goku to reach very high damage dealing and Genki Dama technique after Shenlong's wish, which increase his sustain on PvE, recovering a percentage of Ki after Genki Dama hitting enemies. He has also a passive where he enjoy his fight and adapt his Attack Speed bonus, increasing it: 5 stacks for PvE and 10 stacks for PvP. Goku has predisposition only for Gloves as weapon. Goku's early game build -my opinion- : DMG Flat, DMG Reduction, Attack Speed, Ki Drain or Life Drain, both flat. It'll give you some initial sustain and enough power to faster your journey, even with low percentages. Life Drain bonuses increase your meele damage, so Life Drain+Attack Speed+Passive+DMG flat+Respectful Combat will turn your game so much easier. Gokus's mid/late game build -my opinion- : team party with Tank - CD Reduction, mix with DMG Reduction and DMG%, and optional Ki Reduction (PvE). solo playing - CD Reduction, DMG Reduction, Life Drain %, Attack Speed (enough to reach 1 hit per 0.3 second + passive) and Critical Chance (PvE). CD Reduction, DMG Reduction, Health% and Tenacity (PvP). Vegeta: has an amazing survivability, thanks to Smell of Fear and his passive, and besides that, does not get too behind from Goku's damage! Vegeta has more AOE techniques than Goku, increasing your technique's spam while hunting, and due to that, you're able to increase his survivability even more by setting up his Combat Mode to full defensive, which increases drastically your DMG Reduction. You can easily setup a Team Party with Vegeta playing as Tank due to one of his techniques which Provokes the enemy! Although Vegeta, like Goku, has a great power against environment, his importance goes outstanding when it comes to PvP, where he's able to extract the maximum of his techniques, becoming a great Frontliner and an amazing counter of Dende's healing - there's a Shenlong's wish where Vegeta can buff one of his techniques with "Deconcentration" - AKA cut heal, a negative condition effect responsible for reducing the amount of healing that someone can receive. Vegeta's passive gives more survivability, increasing his defense and movement speed when he reach some low percentage of Health. Vegeta has predisposition only for Gloves as weapon. Vegeta's early game build -my opinion- : CD Reduction, DMG Reduction, Ki Reduction. Mainly focusing on DMG Reduction, which will allow you to do any early content, besides some parts of Saga, easily. Further adding CD Reduction to spam techniques and Ki Reduction for Ki sustain. Vegeta's mid/late game build -my opinion- : team party with Tank - CD Reduction, mix with DMG Reduction and DMG%, and optional Ki Reduction (PvE). solo playing - CD Reduction, DMG Reduction, Attack Speed (enough to reach 1 hit per 0.3 second) and Ki Reduction (PvE). CD Reduction, DMG Reduction, Health% and Tenacity (PvP). Support: Bulma and Dende. Support is a must in any way, so, if by a chance, you can play with one by your side, don't waste it! They have the amazing ability of save you, protect you, turn your game easier, increase your experience and even bring you from the underworld. Not recommend for solo players. Bulma: is the newest playable character! It's important to start mentioning that she can only use techniques while wearing her Mecha Battle Suit! The lack of info about Bulma's playstyle, building, PvE and PvP, makes her power even stronger, at least, for now. The player is able to use her Mecha from the first moment he log into the game by using "Upgrade" technique out of Protection Zone area. She has techniques that shields, gives defense skill, removes negative condition effects, for more than a single ally, depending on her Mecha's level, which will allow her to summon a Supportive Drone, one per ally. Her set of techniques is outstanding from everything we've seen so far! She does stun against players, can give Silence negative condition effect against players, apply Slow negative condition effect against players, and, if it's not sufficient, she can also increase the DMG that enemies receives in 20% more from all sources! - this last one works after asking for Shenlong's technique buff wish. Bulma has predisposition only for Gloves as weapon. Bulma's early game build -my opinion- : Ki Regeneration, DMG Reduction, Ki Reduction. Bulma's mid/late game build -my opinion- : team party with Tank - Ki Regeneration, mix with DMG Reduction and Ki Reduction, and some CD Reduction (PvE). solo playing - DMG Reduction, Attack Speed (enough to reach 1 hit per 0.3 second) and Life Drain % (really don't know if it works :p) (PvE). CD Reduction, DMG Reduction and Tenacity (PvP). Dende: is an amazing meele ranged support made for people that like to see everyone alive and in a good shape, even if, sometimes, Dende need to sacrifice himself to avoid any other death. Dende meele range damage scales with his Focus and weapon's attack value does increase his meele damage. He is almost full made of supportive techniques, and only has 2 damage techniques - 1 AOE that breaks def and 1 than can create a Flower after enemy's death. This Flower increases the DMG power for any player that use it! Dende has a technique called Full Recover, which allows him to recover 100% of his ally Health and Ki. He has also a Cure technique that removes any kind of negative condition effect from an ally, and further can get buffed by Shenlong's wish, providing a kind of Immunity effect for some time. If you didn't find it broken yet, then I should say that he also has a technique that resets all other technique's cooldown. Dende has also a Ki Barrier, which blocks some percentage of the incoming DMG, receiving it on his Ki instead of on his Health. Last, but not least, the lifesaver passive called Benevolence, which provides Ki Regeneration for allies on team party and simply rescue an ally from the imminent death. This last effect works only after asking for Shenlong's technique buff wish. Dende can use both, Sword or Gloves. Dende's early game build -my opinion- : Attack Speed, Ki Regeneration, DMG Reduction. Dende's mid/late game build -my opinion- : team party with Tank - Ki Regeneration, Ki Reduction, Heal Effectiveness% and, if possible to add, some CD Reduction (PvE). solo playing for single species - DMG Reduction, Attack Speed (enough to reach 1 hit per 0.3 second), DMG flat/Life Drain and some DMG% - never tried that, but saw some (PvE). Attack Speed, Health flat/%, (choose between agressive and supportive by using DMG flat/% or CD Reduction, respectively) and Tenacity (PvP). Tank: Buu and Piccolo. Is a great choice for those who would like to do more solo playing than partying. Acting like a for every kind of situation, especially tricky ones, for example: Saga's Robots, Cell... Tanks, as usual, sacrifices themselves for the team party good. They're responsible for making everything possible for those who can't survive against few enemies or even blocking a massive attack from many enemies. A Frontliner and a Master of Ki walls. Like Dende, his Essence is to make everyone safe, provoking anything (PvE) who threats their allies while receives tons of damage. Essentially, it's the heart of team party inside difficult hunts, it means that if Tank dies, anyone that remains inside the hunt will possible die either . Majin Buu: is an amazing Tank, especially for PvE. His survivability outstand anything due to the ability of stacking Chocolate, which gives DMG Reduction and Life Regeneration. He has some AOE techniques, but his main focus still being a Tank. His survivability allows him to hunt against almost all PvE content alone - slow, but possible. Buu has a special technique called Evil Ghost, that make him too important for fast level progression from the early until late game along with single species creatures. Once Buu uses Evil Ghost on some unit, it'll hold any further DMG from any source for some seconds, exploding at the end and releasing part of all DMG that unit with Ghost received - it's an AOE explosion . Evil Ghost has also a buff by using Shenlong's wish that does a Scary negative condition effect on PvP, which makes the target a little bit confused, walking in different ways and unable to be controlled until Ghost explodes. Buu has also the ability of buff his ally defense or stick (stun) other player on PvP by using his Gummy Embrace technique. His passive gives DMG Reflection when he reach some % of his Health, reflecting different percentages of DMG for PvE and PvP. Majin Buu has predisposition only for Gloves as weapon. Buu's early game build -my opinion- : DMG Flat, DMG Reduction and Attack Speed. Buu's mid/late game build -my opinion- : DMG Reduction, Health Regeneration% and Health% (PvE). DMG Reduction, Health%, DMG Reflect, Health Regeneration% and (Tenacity or Dodge Chance) (PvP). Piccolo: is an amazing Tank that has more teamplay style than Majin Buu. He has a technique that can buff his ally Ki Effectiveness - increasing technique's DMG -, called "Mystic Attack" where the ally to be buffed needs to be marked on Team Window. Mystic Attack can also be used for PvE and PvP, where Piccolo throws his arm pushing and stunning the target - if no ally marked on Team Window. He can also switch between his position and ally ones, while increase his ally defense and insta provoking every PvE unit that was chasing the ally, this technique is called "Risking it all for a friend" - same condition as Mystic Attack, ally needs to be marked on Team Window. Piccolo has more powerful AOE techniques than Majin Buu and can even do Blind negative condition effect to either PvE and PvP. He has a great PvP crowd control able to use, because besides Mystic Attack and Risking it all for a friend, his technique's kit has also 2 techniques that can be buffed by Shenlong's wish, where 1 applies Rooting negative condition effect in a large area (AOE CC) and 1 blocks Zanzoken's use for some seconds. His passive improves his Health Regeneration% in accord to the Health that he loses during a fight. Piccolo has predisposition only for Gloves as weapon. Piccolo's early game build -my opinion- : DMG Flat, DMG Reduction and Attack Speed. Piccolo's mid/late game build -my opinion- : DMG Reduction, Health Regeneration%, Health% and CD Reduction (PvE). DMG Reduction, Health%, Health Regeneration%, CD Reduction and (Tenacity or Dodge Chance) (PvP). I hope that this overall can be helpful. It's also important to remind once again that: This information above may be not full and builds has been written per my idea of usage. If you would like to point out some corrections or increase something about some Character, please feel free to comment! This post has also been based on Community chatting on Discord! So, Thank You guys for sharing your knowledge!!! Kindest regards, John.
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